با سلام خدمت همه خوانندگان عزیز وبلاگ صنایع غذایی چینو. در این نوشته قصد داریم به معرفی یکی از بازارهای مهم صادراتی ما یعنی عمان بپردازیم و از مزایا و چالش های صادرات میوه و سبزی تازه به این کشور بگوییم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و جالب باشد.
عمان یک کشور عربی در جنوب غرب آسیا است که با خلیج فارس و دریای عمان همسایه است. این کشور دارای آب و هوای گرم و خشک است و بخش عمده اقتصاد آن به صنعت نفت و گاز بستگی دارد. عمان جزو کشورهای پیشرفته منطقه به شمار می آید و دارای روابط دوستانه با ایران است.
صادرات به عمان یکی از راه های توسعه بازار بین المللی برای شرکت های تولید کننده محصولات زراعی است. براساس آمار، در سال ۱۳۹۹، ایران بیش از ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار به عمان صادر کرده است. این رقم نشان دهنده رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل است.
شرکت صنایع غذایی چینو به عنوان یکی از پیشروان تولید و صادرات محصولات زراعی در کشور، سهم قابل توجهی در بازار عمان دارد. ما با تکیه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب، بسته بندی زیبا و حمل و نقل سریع، توانسته ایم اعتماد مشتریان عمان را جلب کنیم. محصولات ما شامل انواع میوه های تازه مانند سیب، پرتقال، خرما، انگور، هلو، زردآلو، شلغم، شفتالو، آلبالو، گلابی و … هستند. همچنین ما سبزیجات تازه مانند کاهو، کلم، هویج، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، بادمجان و … را نیز به عمان صادر می کنیم.
اما صادرات به عمان فقط مزایا ندارد. ما نیز با چالش های مختلف در این راه روبرو شده ایم. برخی از این چالش ها عبارتند از:
– رقابت با کشورهای دیگر: علاقه مند شدن کشورهای دستخوش تحولات سياسي منطقه به بازار عمان و افزایش رقابت با محصولات ایرانی
– نوسانات ارزی: تغییرات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت محصولات و سود شرکت
– مشکلات حمل و نقل: کمبود ظرفیت حمل و نقل، تاخیر در تحویل کالا، افزایش هزینه های بیمه و گمرک
– محدودیت های صحی: رعایت استانداردهای بهداشتی و فیتوسانیتاری، کنترل کیفیت محصولات، جلوگیری از فساد و خراب شدن کالا
ما با استفاده از تجربه، دانش و توانایی خود، سعی کرده ایم که به بهترین نحو از این چالش ها عبور کنیم و مشکلات را حل یا کاهش دهیم. ما امیدواریم که با حمایت دولت و مردم، بتوانیم صادرات خود را به عمان افزایش دهیم و در توسعه اقتصادی کشور مشارکت کنیم.