خانهنگهداری سیب زمینی در منزل چگونه انجام شود؟روش های نگهدارینگهداری سیب زمینی در منزل چگونه انجام شود؟

نگهداری سیب زمینی در منزل چگونه انجام شود؟

سیب زمینی یکی از محصولات کشاورزی است که در بسیاری از غذاها و خوراکی ها استفاده می شود. سیب زمینی حاوی قند، نشاسته، پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است و خواص زیادی برای سلامتی دارد. اما سیب زمینی یک ماده فاسد شدنی است و نگهداری آن نیاز به توجه و دقت دارد. در این مقاله به شما نکات مهمی راجع به نگهداری سیب زمینی در منزل می گوییم.

شرکت صنایع غذایی چینو با بیش از ۵۰ سال تجربه در تولید و بسته بندی سیب زمینی، به عنوان یک برند معتبر و مطمئن در بازار ایران شناخته شده است. شرکت چینو با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و رعایت استانداردهای بین المللی، سعی کرده است تا سیب زمینی های با کیفیت و خوشمزه را به دست مشتریان خود برساند. اما اگر شما قصد دارید سیب زمینی های خود را در منزل نگه دارید، باید به چند نکته توجه کنید.

– سعی کنید سیب زمینی های تازه و بدون آسیب را خریداری کنید. سیب زمینی های پوسیده، شکسته، جویده شده، چروکیده، رنگ پریده یا دارای جوش های عفونت زده را نخرید.

– سعی کنید سیب زمینی های خود را در جای خشک، تاریک، خنک و بادوام نگه دارید. دمای مناسب برای نگهداری سیب زمینی بین ۴ تا ۱۰ درجه سانتی گراد است. اگر دما بالاتر باشد، سبب جوانه زدن و پوسیدگی سرعت گیر سيب زميني مي شود. اگر دما پائين تر باشد، سبب تغيير رنگ و مزه سيب زميني مي شود.

– از نگهداري سيب زميني در يخچال خودداري کنيد. يخچال باعث مي شود نشاسته سيب زميني به قند تبديل شود و باعث تغيير رنگ و مزه آن مي شود.

– از نور خورشيد و محل های رطوبت دار دور نگه داريد. نور خورشيد باعث جوانه زدن و توليد سولانين در سيب زميني مي شود که يک ماده سمي است و مي تواند باعث سردرد، تهوع، اسهال و حتي مرگ شود. رطوبت هم باعث پوسيدگي و قارچ زايي در سيب زميني مي شود.

– از نگهداری سیب زمینی در کیسه های پلاستیکی یا فلزی خودداری کنید. این کیسه ها باعث کاهش جریان هوا و افزایش رطوبت می شوند که منجر به پوسیدگی سریع تر سیب زمینی می شوند. بهتر است از کیسه های نخی، پارچه ای یا کاغذی استفاده کنید.

– اگر سیب زمینی های خود را خورد کرده اید، باید آن ها را در یک ظرف پلاستیکی با درب بسته و در یخچال نگه دارید. این کار باعث می شود سیب زمینی ها تا چند روز دیگر قابل مصرف باشند. اما اگر بوی بد یا رنگ عجیب داشتند، باید آن ها را دور بیندازید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شرکت صنایع غذایی چینو به عنوان یک تولید کننده مطمئن و با کیفیت سیب زمینی، همواره آماده پاسخگویی به سوالات و نظرات شما است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت www.chino-co.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن 05137661023 تماس بگیرید.

مشترک شدن در خبرنامه ما

صنایع غذایی چینو برند محبوب محصولات تازه و خوشمزه

تمامی حقوق برای شرکت خرده فروشی سارا صاحب برند چینو محفوظ است

This is a staging environment